De som begynner å adoptere bruk av data for beslutninger viser vei til betydelig høyere fortjeneste, og på en mer bærekraftig måte enn sine konkurrenter, sier Anders Gundersen, daglig leder i Sensonomic.
Sensonomic samarbeider med Innoliva, den ledende olivenoljeprodusenten i Europa, for å øke produksjonsverdien av deres høykvalitets organiske olivenolje.
Innoliva er en vitenskapelig og data drevet virksomhet, og Sensonomic tilbyr en ny måte å levere praktisk innsikt til virksomheten. Vi er forpliktet til å kontinuerlig forbedre driften vår, og samarbeidet med Sensonomic gjør oss i stand til å teste en ny tilnærming til beslutningstaking i landbruket, sier Jorge Pena, konsernsjef i Innoliva.
Å jobbe med førsteklasses og innovative produsenter er den beste måten å vise hva teknologien vår kan tilby. Innoliva oppnår allerede mye høyere avkastning enn andre produsenter, og ved å ta i bruk vår teknologi forventer vi en ytterligere økning i bærekraftig lønnsomhet, sier Anders Gundersen, daglig leder i Sensonomic. Landbruket har lenge vært under press for å bli mer datadrevet. De som begynner å adoptere bruk av data for beslutninger viser vei til betydelig høyere fortjeneste, og på en mer bærekraftig måte enn sine konkurrenter, avslutter Gundersen.