Kundene våre har alltid ansett Altopack som markedsledende når det gjelder å ta i bruk moderne teknologi i løsningene våre, sier Giuseppe Vezzani, daglig leder i Altopack.
Halodi Robotics inngikk nylig i partnerskap med Strongpoint for disruptiv innovasjon innen dagligvaremarkedet. Nå har selskapet landet et nytt samarbeid med Altopack, et italiensk emballasjeselskap som spesialiserer seg på å levere automatiserte pakkesystemer for matvarer.
Avtalen med Altopack tilfører selskapet et sted rundt 20 millioner kroner i fersk kapital, og innebærer at begge selskapene skal utvikle neste generasjons robot for å etterfylle forbruksmateriell som plast, papp og lignende på emballasjemaskiner. Kundene våre har alltid ansett Altopack som markedsledende når det gjelder å ta i bruk moderne teknologi i løsningene våre, sier Giuseppe Vezzani, daglig leder i Altopack. Ved å inngå samarbeid med Halodi Robotics tar vi et stort skritt fremover for å beskytte dette konkurransefortrinnet, avslutter Vezzani.
Samarbeidet om robot-utvikling med LYRO Robotics, Strongpoint og Altopack er begynnelsen på en storsatsing mot dagligvaremarkedet. Det er tøff konkurranse og lave marginer i bransjen, men det er også et enormt marked, sier Stein Erik Maurice, kommersiell direktør i Halodi Robotics. Vi satser på å selge robotene som en tjeneste, og henger oss i så måte på «everything as a service»-trenden, avslutter Maurice.